Overstapservice

Denk je er aan om over te stappen op verenigingenweb? Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen over het overstappen.

• Op welke locaties staat de data fysiek?
    Op dit moment staat de data van klanten alleen op servers van Genkgo (het bedrijf achter Verenigingenweb) die in Nederland staan. Bij Genkgo is privacy een zeer belangrijk onderwerp en is ook als kernwaarde binnen het bedrijf opgenomen. Privacy wordt bij alle bedrijfsbeslissingen zwaarwegend meegenomen. Dit heeft zich ondermeer geuit toen Genkgo haar eigen cloud platform heeft opgezet. Naast onze hostingleverancier heeft geen enkele andere partij op dit moment toegang tot onze data. Juridisch hebben we het mandaat om data elders binnen Europa te plaatsen, maar niet daar buiten. Er zijn geen redenen om aan te nemen dat dit op korte termijn gaat gebeuren.
  • Worden er backups gemaakt van onze gegevens?
    Dagelijks worden door ons backups gemaakt van de gegevens in onze databases. Zelf kan je ook een backup maken en terugzetten op elk gewenst moment. Daarnaast zijn op verschillende plekken mogelijkheden voor het exporteren van data gemaakt. Je kan bijvoorbeeld een export maken van de data in de ledenadministratie.
  • Kan Verenigingenweb worden aangesloten op andere systemen?
    Ja dat is mogelijk. Hiervoor is vereist dat beide systemen open moeten zijn en documentatie hebben voor gegevens uitwisseling. Verenigingenweb heeft een zogenaamde API met documentatie en kan gegevens uitwisselen (beveiligd) met een derde partij.
  • Blijven jullie de software verbeteren?
    Verenigingenweb wordt geleverd als 'software als een service'. In de praktijk betekent dit dat we de software van onze klanten updaten naar nieuwe versies, met verbeterde features, gebruiksvriendelijkheid en veiligheid.
  • Zijn er standaardmodules voor het plaatsen van nieuwsberichten?
    Dit ligt er net aan welke informatiebehoefte de vereniging heeft. Is er veel nieuws of weinig? Zijn er bijvoorbeeld commissies die redactionele stukjes schrijven? Daarom zijn er twee vormen: Blog – Nieuws in de vorm van een volwaardig "web blog" - met categorieën en reacties. Nieuws – Een simpele maar doeltreffende vorm van nieuwsvoorziening
  • Aan het begin van het elk jaar krijgt onze vereniging er in een klap een grote groep leden bij. Hoe gaat het invoeren hiervan in het ledenbestand?
    Dit kan op drie manieren: handmatig invoeren per lid; een spreadsheet met alle leden (bijvoorbeeld een Excel bestand) in één keer importeren; maar de beste optie: nieuwe leden zich zelf laten inschrijven via een online formulier. géén administratieve last.
  • Bieden jullie ondersteuning en uitleg bij vragen over de software?
    Onze Genkgo software is het kloppende hart achter de diensten van VerenigingenWeb. Genkgo heeft een zeer uitgebreide support website. Daar vind je handleidingen en help pagina's voor elke applicatie en module die wij aanbieden. Voor supportvragen waar je met behulp van onze documentatie niet uit komt kun je e-mailen met onze supportafdeling.
  • Wie is eigenaar van de data bij Verenigingenweb?
    De klant blijft eigenaar van de data. Het bedrijf achter Verenigingenweb, genaamd Genkgo, heeft privacy als een kernwaard opgenomen binnen het bedrijf. In onze voorwaarden is opgenomen dat wij alleen data mogen inzetten voor het verbeteren en uitdrukkelijk niet mogen delen met derden.
  • Voor hoeveel leden is de ledenadministratie geschikt?
    De ledenadministratie van Verenigingenweb heeft ruimte voor een onbeperkt aantal leden. Het kan worden gebruikt door zowel een kleine als een grote vereniging met meer dan tienduizend leden.
  • Kan Verenigingenweb aangesloten worden op ons bestaande boekhoudsysteem?
    Wij kunnen uw Verenigingenweb aansluiten op Exact Online boekhoudsoftware. Koppelingen met andere (online) pakketten doen we op aanvraag.
  • Op onze bestaande website hebben we al een fotoalbum. Kunnen deze foto's worden verhuisd?
    Verenigingenweb heeft een eigen fotoalbum. Foto's van uw website kunnen door u makkelijk worden overgeplaatst met een speciale upload-tool. Standaard is er een schijfruimte van 2 gigabyte. Additionele ruimte kunt u aanvragen.
  • Onze Vereniging heeft al een website. Kunnen we het ontwerp van deze website “meeverhuizen”?
    Een bestaand ontwerp kunnen we omzetten naar een Verenigingswebsite. De kosten hiervan kunnen varieren, afhankelijk van de omvang en complexiteit van uw bestaande website. In veel gevallen echter is het voor u voordeliger om te kiezen voor één van onze website template, die we vervolgens voor u aanpassen op de huisstijl van uw vereniging.
  • Kan ik ook een eigen gemaakt website bij jullie laten hosten?
    Nee, wij hosten alleen onze eigen software, apps en websites. Wil je een verwijzing maken naar een externe commissie site? Dan kun je in ons beheer zelf een domeindoorverwijzing instellen.

Is uw vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.