• Genkgo 12.0 – Grote software update

Bij Genkgo zijn we continu bezig om onze software te verbeteren en te vernieuwen. Naast kleinere, incrementele updates vindt er eens in de zoveel tijd een grote update plaats. Tijdens zo een grote update wordt er gekeken welke applicaties aan vernieuwing toe zijn, waarbij natuurlijk ook wordt geluisterd naar de wensen van onze klanten. Afgelopen zomer is er hard gewerkt aan de nieuwste grote update: Genkgo 12.0. In deze versie zijn onder andere de applicaties Communicatie, Website en Organisatie

• vweb standard blog image

Verenigingenweb vs Open Source CMS: de verschillen

Onlangs werd ons de vraag gesteld wat de verschillen zijn tussen Genkgo Verenigingenweb en een open source CMS systeem als Joombla en Wordpress. Graag delen we dit antwoord op ons blog. 1. Open Source CMS vs het Genkgo ecosysteem Om goed te kunnen doorgronden wat de verschillen zijn, is het allereerst belangrijk dat Joombla en Wordpress content management systemen zijn (website beheer). Dat betekent dat die systemen dus zeer goed zijn in het beheren van websites. Daarin hebben ze zeer veel

• Leden engageren met een redactioneel web platform.

Regelmatig komt er een vereniging langs die onze software wil gebruiken, en tegelijkertijd speciale wensen heeft voor de website. Een voorbeeld hiervan is de vereniging MARUG. Zij maken gebruik van Verenigingenweb Premium in combinatie met een maatwerk website. Onlangs hebben wij hun website geheel vernieuwd. Deze biedt nu plaats aan een professioneel redactioneel platform en vervult een centrale rol in de informatievoorziening van de vereniging. MARUG wil de nummer één informatievoorziening zij

• Professioneler besturen: 3 oplossingen en 3 voordelen

Het besturen van een sport, studie- of hobbyvereniging lijkt steeds meer op het runnen van een bedrijf. Hoog tijd dus om je bestuurstaken professioneler aan te pakken! Welke 3 IT oplossingen maken dit mogelijk? En welke 3 belangrijke voordelen levert dit jouw vereniging op?  Besturen is ondernemen. Van ledenadministratie tot het organiseren van evenementen, en van boekhouding tot het het communiceren met sponsors, bedrijven en (potentiële) leden. Het is een hele klus om de administratie van je

• VerenigingenApp voor jou en door jou!

Update van dit bericht! Inmiddels is de VerenigingenApp klaar en te bekijken op www.verenigingenapp.nl Doe nu mee aan de ontwikkeling van jouw eigen unieke Verenigingenapp! Deze mobiele app is gekoppeld aan jouw ledenlijst en wordt door Genkgo Verenigingenweb via ‘Crowdfunding’ ontwikkeld. Waarom meedoen? Omdat jouw vereniging gebruik wil maken van deze customized app zonder maandelijkse kosten te betalen! Lees hier hoe jouw VerenigingenApp werkt en hoe jij meedoet! Waarom een VerenigingenApp?

• Communicatiestatistieken

Stuur gepersonaliseerde berichten naar alle betrokkenen van je vereniging.

Met Verenigingenweb sluit de digitale communicatie aan bij de huisstijl van je vereniging. Elke begunstigde wordt persoonlijk aangesproken via e-mail of groep sms. Gekoppeld aan ledenbestand Ook dit onderdeel is aangesloten op het ledenbestand: commissies, besturen of andere groepen die je daar hebt aangemaakt kun je in je communicatie eenvoudig aanspreken. Je kiest een onderwerp, voegt tekst en afbeeldingen toe, bepaalt de opmaak, klikt de groep naar keuze aan en verstuurt het bericht met e