• Klaar voor de AVG met VerenigingenWeb

Per 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking getreden. Dit heeft grote gevolgen voor organisaties. Zij dienen hun werkwijze ten aanzien van het verwerken van persoonsgegevens aan te passen aan deze nieuwe wet. Voor Genkgo is privacy al sinds de oprichting een van de kernwaarden en haar beleid is hier ook op ingericht. Verenigingen beheren veel persoonlijke gegevens van hun leden, gegevens die niet zomaar openbaar mogen worden. Het is voor verenigingen daarom v

• Online data bij Genkgo: eigendom en privacy

Apple heeft onlangs aangekondigd actiever te worden in het waarborgen van privacy van haar gebruikers. Dit is een commitment die wij als Genkgo aanmoedigen. We zijn van mening dat iedereen het recht heeft op vertrouwelijkheid en gegevensbescherming. Helaas is dit voor gebruik van internetdiensten niet vanzelfsprekend. "Als je er niet voor betaalt, dan ben jij het product." Producten van bedrijven als Google, Facebook en Dropbox zijn gratis te gebruiken. Deze bedrijven verdienen hun geld name

• Excel SheetCloud software\

De meerwaarde van een online ledenadministratie

Tegenwoordig zijn er nog veel verenigingen die werken met een offline ledenadministratie, terwijl er betere alternatieven zijn. Gebruik van een online ledenadministratie brengt voordelen met zich mee. Deze liggen op het gebied van flexibiliteit, veiligheid en efficiëntie. Bij een ouderwetse offline ledenadministratie vormen deze punten juist vaak de nadelen. Men moet hierbij denken aan een Excel spreadsheet of een programma op CD-Rom zoals Davilex of PC Leden. Hieronder zullen de voordelen van

• Professioneler besturen: 3 oplossingen en 3 voordelen

Het besturen van een sport, studie- of hobbyvereniging lijkt steeds meer op het runnen van een bedrijf. Hoog tijd dus om je bestuurstaken professioneler aan te pakken! Welke 3 IT oplossingen maken dit mogelijk? En welke 3 belangrijke voordelen levert dit jouw vereniging op?  Besturen is ondernemen. Van ledenadministratie tot het organiseren van evenementen, en van boekhouding tot het het communiceren met sponsors, bedrijven en (potentiële) leden. Het is een hele klus om de administratie van je

• Drie onderdelen

Krachtige tools voor besturen

Op zoek naar een gecombineerde oplossing voor de ledenadministratie, website en communicatie? Online software van Verenigingenweb maakt het mogelijk. Verschillende softwareoplossingen worden door Verenigingenweb op elkaar aangesloten en administratieve taken geautomatiseerd. De cloudsoftware bestaat uit drie onderdelen: Organisatie, Website & Communicatie. De kracht zit hem in de combinatie van drieën. Verenigingenweb biedt je als bestuur een compleet scala aan instrumenten voor het besturen