Event management software voor verenigingen

Veel verenigingen hebben behoefte aan professioneel event management. Goed georganiseerde activiteiten beginnen bij de juiste beheersoftware. Met de Evenementen applicatie is dit ook voor verenigingen binnen handbereik.

Een applicatie voor elk type evenement of activiteit

Elke vereniging organiseert activiteiten. Voor veel verenigingen vormen de activiteiten bovendien de kern van de saamhorigheid onder leden. Het is dus zeer belangrijk dat deze goed worden beheerd. Of het nu gaat om een ledenvergadering, een klassieke borrelavond of een groot meerdaags congres: leden moeten zich makkelijk kunnen inschrijven en de vereniging moet het evenement goed kunnen beheren en administreren.

Professioneel event management

Voor complexe inschrijvingen heb je professionele event management software nodig. Software die het makkelijk maakt een activiteit te beheren en inzicht geeft in de juiste informatie. Er zijn allerlei event registratiesystemen op de markt, maar deze zijn vaak erg duur, rekenen een handling fee per deelnemer en zijn gericht op bedrijven.

Wij vinden dat ook verenigingen recht hebben op professioneel event management. Daarom hebben wij een Evenementen applicatie ontwikkeld. Deze applicatie is aangesloten op de andere onderdelen van Genkgo, bijvoorbeeld de Organisatie applicatie.

Compleet beheer van complexe activiteiten

Met de Evenementen applicatie kunnen evenementen zo ingericht worden dat ze helemaal aan de wensen van jouw vereniging voldoen. Er is geen limiet op het aantal evenementen dat georganiseerd kan worden, of aan het aantal deelnemers dat zich in kan schrijven (tenzij dat juist de bedoeling is natuurlijk). Hieronder vind je een greep uit de mogelijkheden die de Evenementen applicatie biedt.

• Dashboard dat in één oogopslag laat zien hoe de inschrijving verloopt, zoals het aantal verkochte tickets, de laatst toegevoegde deelnemers en de gemaakte omzet per betaalmethode;
  • Instellen van verschillende ticketopties. Dit maakt het organiseren van meerdaagse evenementen met verschillende soorten kaartjes mogelijk;
  • Instellen van inschrijfperiodes, waarmee je bepaalt wanneer kaartjes gekocht kunnen worden. Op basis hiervan kan de prijs van het evenement worden bepaald. Stel bijvoorbeeld een 'Early bird' prijs in;
  • Bepaal hoeveel kaartjes er beschikbaar zijn voor het evenement, en hoeveel kaartjes iemand mag kopen;
  • Bepalen van betalingsmethodes. Betalen met iDeal, credit card of op rekening? Je stelt het zelf in;
  • Inschrijven en betalen gaat via de website of de VerenigingenApp;
  • Deelnemers ontvangen per e-mail hun kaartje en een factuur;
  • Nog veel meer...

Meer weten?

De Evenementen applicatie is voor elke klant beschikbaar. Wil je weten wat de Evenementen applicatie van Genkgo voor jouw vereniging kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op!