VerenigingenWeb voor zakelijke verenigingen en stichtingen

Ondernemingsverenigingen en brancheorganisaties vertegenwoordigen bedrijven. Ze hebben daarom professionele behoeften. Daarnaast hebben dit soort organisaties vaak een eigen speciale inrichting van het ledenbestand. VerenigingenWeb biedt deze speciale verenigingen een passende oplossing voor hun complexe ledenadministratie, facturatie en communicatie. Daarbij leveren we advies en bieden we extra ondersteuning voor de migratie en implementatie van de nieuwe software binnen de organisatie.

Ledenadministraties met complexiteit

Ledenadministraties van bedrijfsorganisaties hebben vaak een hoge mate van complexiteit. De leden van de vereniging zijn namelijk bedrijfsleden. Aan de bedrijfsleden zijn weer personen verbonden. Dit zijn de contactpersonen bij de organisatie. Hierbij moet je denken aan mensen voor administratie, financieën, communicatie, etc. De gegevens van het bedrijfslid en haar mensen wil je goed kunnen beheren in je administratie. Hierbij moet rekening worden gehouden met verschillende soorten contactpersonen en verloop in het persooneelsbestand.

Niet alleen aan de kant van het ledenbeheer, maar ook wat betreft facturatie & contributie en communicatie is er meer complexiteit. Je moet denken aan verschillende tarieven voor contributie, verschillende typen contactpersonen en toegangsrechten tot ledengegevens via de website. De software van VerenigingenWeb voorziet in deze behoeften en kan jouw vereniging complexe ledenadministratie faciliteren.

Daarbij zullen wij een extra dienst leveren die je helpt met het inrichten van de software en ondersteunt bij de migratie van het oude systeem (bijvoorbeeld een MS Excel spreadsheet) naar de cloudomgeving van VerenigingenWeb. Voor ledenadministraties met complexiteit rekenen wij om die reden hogere opstartkosten.

Een flexibele opzet dit past bij de organisatie

Een ledenadministratie van VerenigingenWeb is flexibel en speciaal in te richten voor jouw organisatie. De stuctuur en indeling van de mappen, speciale dynamische groepen, profielen en velden zijn allemaal aan te passen. Vooraf zullen wij je adviseren en helpen de beste opzet te kiezen. Zelfs na de migratie van het ledenbestand zijn er aanpassingen te maken. Zo kun je profielindelingen wijzigen, mappen, groepen en nieuwe velden aanmaken, zoekopdrachten opslaan voor later gebruik. Dit zorgt er voor dat de ledenadministratie met de organisatie kan meegroeien.

Zakelijke verenigingssoftware van VerenigingenWeb

VerenigingenWeb neemt de zorg over alle zaken die te maken hebben met IT uit handen. Wij zorgen voor de hosting van de VerenigingenWeb applicaties en van de verenigingswebsite. Wij beheren domeinnamen en bieden verenigingen de mogelijkheid gebruik te maken van e-mail. Klanten kunnen zelf hun mailadressen beheren. Andere applicaties die worden gekozen door branche-, onderneming- en bedrijfsorganisaties:

• Event management: professioneel management van cursussen, congressen en bijeenkomsten. Inclusief inschrijving, betaling en communicatie
  • Sales management: ondersteunt het acquisitieproces en maakt de acquisitie van nieuwe leden, sponsoren en donoren makkelijk
  • Financial management: online factureren, contributie innen via automatisch incasso, debiteurenbeheer en nog veel meer
  • Web shop applicatie: het voeren van een professionele webwinkel die is geïntegreerd in de website.

Professionele verenigingswebsite met de juiste uitstraling

Bij zakelijke verenigingen speelt de website een belangrijke rol in de communicatie met leden, sponsoren & donoren en in de werving van nieuwe leden. Naast een professionele uitstraling die past bij de huistijl kenmerken van de vereniging zijn er vaak speciale wensen voor functionaliteit. VerenigingenWeb gaat met de bestuurders om de tafel, bespreekt de mogelijkheden en werkt in samenwerking met het bestuur een concept uit. Het concept wordt uitgewerkt tot een werkende website die de juiste snaar raakt bij de bezoeker. De gestructureerde werkwijze van ons website team zorgt er voor dat net dat schepje meer kan worden geboden waar de zakelijke vereniging naar op zoek is.

Case: Familiebedrijven Nederland

Voor de vereniging Familiebedrijven Nederland heeft VerenigingenWeb succesvol een premium traject afgerond. De leden van deze vereniging zijn (familie)bedrijven, met aan deze bedrijven aangesloten de (familie)leden. Voor het ledenbestand heeft Genkgo daarom een extra service geboden. Onze bestaande software is voor FBNed door ons ingericht zodat deze perfect aansluit bij de opzet van bedrijven/familieleden. Dit betekende een vlekkenloze migratie van een 'platte' MS Excel spreadsheet naar een 'aangesloten' cloud administratie. De insteek van de ledenadministratie had ook consequenties voor het speciale ledendeel van de website. FBned wilde vertegenwoordigers van de familiebedrijven de mogelijkheid bieden om zelf de zakelijke (jaar)gegevens van het bedrijf te beheren. Er is een speciale versie van de online ledenlijst ontwikkeld die plaats biedt aan zowel de bedrijfsinformatie als de profielen van individuen. Het geheel is opgenomen in een volledig op maat ontworpen web design. Complementair aan de website biedt FBNed haar leden toegang tot de VerenigingenApp. Met ons brede software aanbod, kennis van zaken en ervaring met het bedienen van zakelijke verenigingen heeft Genkgo in samenwerking met FBNed een prachtig eindresultaat bereikt.

“Voor onze leden (familiebedrijven én familieleden) waren we op zoek naar een goed beveiligde omgeving waar we o.a. onze ervaringen/bijeenkomsten/ foto's konden uitwisselen. En dat hebben we met veel succes gevonden bij Genkgo! Onze wensen waren erg specifiek en er moest het e.e.a. op maat worden gemaakt, maar we zijn er erg tevreden over! Net als over de eigentijdse vernieuwde website. De mannen van Genkgo dachten met ons mee en we kunnen er weer even tegenaan!”

– Moniek Rijper, FBNed | Familiebedrijven Nederland

Portfolio

Voorbeelden van andere zakelijke verenigingen die gebruik maken van de software VerenigingenWeb:

Hulp en advies op maat

Ben je op zoek naar een totaal-oplossing die de zorgen over administratie wegneemt en tegelijkertijd een volledig communicatieplatform biedt in de vorm van een website of app? De mensen van VerenigingenWeb kennen de wensen van zakelijke verenigingen. Naast onze bestaande software bieden wij een jarenlange ervaring met complexe en gemengde ledenbestanden. Indien gewenst kunnen wij op maat een toepassing ontwikkelen.

Zou je mee willen weten over VerenigingenWeb of wil je advies over het samen te stellen pakket? Neem contact op via e-mail of bel met 020-8943931.