Extra inkomsten met een webshop

Verenigingen zijn vaak op zoek naar extra inkomsten. Naast de contributie, donaties en sponsorgelden is het verkopen van artikelen een mooi vorm van bijverdienste. Het draaien van een winkel mag natuurlijk niet teveel tijd en moeite kosten. Een online winkel maakt de verkoop van producten juist heel makkelijk. Met de nieuwe webshop module van VerenigingenWeb zet je in een handomdraai een volwaardige webwinkel op.

Pak een marge op verkochte producten

Als je zorgt dat je een goed product te koop hebt en daar een leuke marge op verdient, dan is dit voor de vereniging heel interessant. Het product dat je verkoopt kan in principe van alles zijn. Vanzelfsprekend kun je het beste iets verkopen dat goed past bij het karakter van de vereniging en wat de leden bovendien goed kunnen gebruiken.

Een mooie service aan de leden

Producten die goed passen bij een vereniging zijn (studie)boeken, kleding, gadgets en sportartikelen. Een goede leverancier kan zorgen voor het aanbod en de afhandeling van bestellingen. Zorgt dat je met je leveranciers een sponsor- of inkoopdeal sluit. Je kunt bijvoorbeeld een korting op de winkelprijs afspreken. Dat is een hele mooie service aan de leden.

Bepaal zelf de indeling van de winkel

De webwinkel is beschikbaar op de website van de vereniging. Als beheerder stel je in welke producten je op de site wil tonen. Bovendien kun je instellen welke eigenschappen een product heeft. Handig voor bijvoorbeeld kleding (denk aan maat, kleur, etc), boeken (titel, auteur, jaar van uitgave, aantal bladzijden) en andere producten.

Meerdere soorten producten

In de webwinkel van VerenigingenWeb kun je verschillende productlijnen toevoegen. Dit is handig als je meerdere soorten producten wil verkopen. Een tennisvereniging kan bijvoorbeeld een productlijn hebben voor tennisballen, een lijn voor tennisrackets en eentje voor tenue's. Een studievereniging zal misschien eerder kiezen voor een productlijn van studieboeken, bijvoorbeeld ingedeeld op studiejaar.

Kijken, vergelijken en kopen

Het lid kan de producten bekijken, vergelijken en in zijn winkelmandje bewaren. Het is mogelijk om de foto's van een product te bekijken, de beschrijving lezen en via labels - tags door te klikken naar vergelijkbare producten.

Laat leden online betalen

Beschikt je vereniging over onze (Mollie) iDeal betalingen module? Dan kunnen leden hun winkelmandje direct afrekenen. Mollie laat hen zelf de betaalmethode kiezen, of dit nu iDeal, Creditcard, Mister Cash of een bankoverboeking is. Pas als er betaald is, is de bestelling geplaatst. De kost gaat zo voor de baat uit, waardoor je niet achter debiteuren aan hoeft. Het lid krijgt automatisch een digitale factuur in zijn mail box.

Betalen op rekening

Naast de online betaaloptie bieden we de mogelijkheid om leden op rekening te laten kopen. Leden kunnen online hun bestelling dan online reserveren. Het afhalen en betalen doen zij dan locatie, bijvoorbeeld in het clubhuis of de bestuurskamer. Dit is door de beheerder instelbaar.

Interesse? Vraag het vandaag nog aan

De nieuwe webwinkel module is vanaf vandaag beschikbaar voor een vast bedrag per maand, in combinatie met een VerenigingenWeb Website. Eenmalig betaal je een opstartbedrag om de webwinkel te laten inbouwen. Kijk hier voor actuele prijzen. Ben je al klant bij VerenigingenWeb? Dan kunnen we de webshop toevoegen aan de bestaande website [1]. Wil je meer weten over de webshop of VerenigingenWeb? Bel ons of stuur een mailtje.

[1]: Afhankelijk van het type (Plus/Premium/Responsive) en de leeftijd van de website zijn hier eenmalige kosten aan verbonden.