Update Genkgo Financieel

De afgelopen weken is gewerkt aan een nieuwe versie van Genkgo Financieel. Dit is het financiële onderdeel van Genkgo dat klanten in staat stelt om te factureren, contributie te innen en debiteuren te beheren. Inmiddels zijn alle pakketten geüpdatet naar de laatste versie die vooral in het teken staat van gebruiksvriendelijkheid en snelheidsoptimalisatie. Daarnaast is er nieuwe functionaliteit toegevoegd:

1. BIC nummers automatisch ingevuld

Het is niet langer nodig om BIC nummers op te zoeken voor Nederlandse IBAN rekeningnummers. Bij het synchroniseren van je ledenadministratie met Financieel wordt dit automatisch ingevuld.

2. Géén BCC van verstuurde facturen

Van verzonden facturen wordt niet langer een bcc verstuurd naar een e-mailadres van de afzender. Dit voegde weinig toe en zorgde bovendien voor problemen bij verenigingen die veel factureren. De functionaliteit is daarom verwijderd.

3. Importeren bankbestanden nu in CAMT formaat

Het inladen van bankmutaties gaat nu via het moderne CAMT formaat. Een CAMT bestand bevat gedetailleerde informatie over SEPA-transacties. Dit zorgt voor beter matching van betalingen en facturen. Ondersteuning voor het oude formaat, CSV is komen te vervallen. Zorg dus dat je het juiste formaat selecteert in internet bankieren.

4. Bug tegelijk openen meerdere financiële jaren opgelost

Het openen van meerdere jaren in een administratie zorgt niet langer voor problemen. Facturen kunnen overal geopend worden, ongeacht het boekjaar dat actief is.

5. Eenvoudig zoeken door facturen

Het is nu mogelijk te zoeken door facturen. Dit gaat op factuurnummer, onderwerp of relatienaam.

6. Verbetering Facturen overzicht

Overzichten met facturen tonen niet langer één lange lijst, maar wordt opgeknipt in meerdere pagina's. Hierdoor wordt het overzicht duidelijker en bovendien sneller. Verenigingen die veel factureren zullen hier profijt van hebben.

7. Verbetering Debiteuren overzicht

Ook hier is paginering toegevoegd die een lange lijst met debiteuren verdeeld over meerdere schermen. Hierdoor wordt het debiteurenoverzicht duidelijker en bovendien sneller. Verenigingen met veel leden zullen hier profijt van hebben.

8. Automatisch incasso: limieten voor batches

Het is nu mogelijk om een limiet in te stellen voor een incasso batch. Je kunt een maximum totaalbedrag en een maximum aantal posten instellen. Op die manier kun je altijd een batch maken die binnen de marges van het incassocontract blijft.

9. Automatisch incasso: storneringen beter herkend

Het systeem is nu beter in staat om storneringen te herkennen in geïmporteerd bankmutaties. Een stornering kan bovendien eenvoudig worden toegevoegd als opnieuw te innen post.

10. Verbetering bij incasso's overzicht

Ook hier is paginering toegevoegd die een lange lijst met incasso's verdeeld over meerdere schermen. Hierdoor wordt het incasso overzicht duidelijker en bovendien sneller.

11. Snelheid van dashboard

Het dashboard toont een aantal belangrijke cijfers. Het aantal te laat betaalde facturen, hun totale waarde, en het aantal dagen dat is verstreken sinds de laatste debiteurensynchronisatie. Het tonen van deze getallen op het dashboard gaat nu sneller.