Het overzetten van een ledenadministratie

Met VerenigingenWeb breng je je ledenbestand naar de cloud. Dit zorgt ervoor dat je ineens veel meer kan doen met alle lidgegevens. Denk aan mailen, bellen, organiseren, factureren, etc. De eerste stap in een VerenigingenWeb overstap is dan ook het 'migreren' van het ledenbestand. Wat dit betekent is dat het bestand uit het oude softwarepakket wordt aangepast om in het in te laden in het leden CRM van VerenigingenWeb. Bij veel verenigingen vormt dit het moment bovendien een aanleiding om eens goed de bezem te halen door de gegevens.

Het ledenbestand zelf overzetten

De software van VerenigingenWeb stelt je in staat om zelfstandig een ledenadministratie over te zetten. Om dit goed te laten verlopen hebben we een stappenplan opgesteld. Hierin staat precies beschreven wat je moet doen en waar je op moet letten. Het werken met ledengegevens is een secuur werk. We vragen je daarom goed naar de eisen te kijken.

Hulp bij het overzetten van het ledenbestand

Het kan zijn dat je ledenbestand complex is. Bijvoorbeeld als er een historische ledendatabase is opgebouwd waarin verschillende soorten verbanden zijn opgeslagen. Hierbij moet je denken aan commissies met functies, disputen, historische teamgegevens, etcetera. Voor het overzetten van een complexe ledenadministratie kun je Genkgo vragen om te helpen. Onze experts hebben veel ervaring met ledenbestanden en weten precies hoe je dit het beste kunt aanpakken. Bedenk je wel dat hier kosten aan verbonden kunnen zijn. Deze kosten kun je zelf flink beperken door de gegevens zo goed mogelijk te prepareren. In princie gelden dezelfde regels als bij een eenvoudig ledenbestand.

Omdat het ene ledenbestand het andere niet is, zullen wij eerst de bestaande gegevens willen bekijken. Daarna zullen we een prijsinschatting maken voor het overzetten van je ledenadministratie. Grofweg kun je rekening houden met het volgende:

Omschrijving

Eerste vs additioneel

Prijs, ex BTW

Ledenbestand van personen

met één contact persoon

met meerdere contactpersonen

Ledenbestand van personen

€ 90

€ 90

met één contact persoon

met meerdere contactpersonen