Een professionele verenigingswebsite die je zelf onderhoudt

De website vormt een zeer belangrijke schakel in de informatievoorziening van een vereniging. Het is bovendien een middel om nieuwe leden te werven.

In het huidige digitale tijdperk kan een verenigingswebsite bovendien een platform bieden waar leden met elkaar in contact staan: het is een ontmoetingsplek. Verenigingenweb biedt je de tools je vereniging ook online te manifesteren. De vereniging heeft daarbij de volledige controle over de inhoud en functionaliteit.

Alles in eigen beheer

Dit vormt de “achterkant” van je verenigingswebsite. Het CMS (content management systeem) zorgt ervoor dat je zelf de inhoud van de website kunt aanpassen. Denk hierbij aan de teksten, plaatjes, fotoalbums, maar ook agendapunten, menu-items, banners, etcetera. De vereniging is zo voor het onderhoud van de website niet meer afhankelijk van een lid of technische commissie.

beveiligen

Direct gekoppeld aan administratie

Maar dat is niet alles! Het CMS is aangesloten op de Ledenadministratie+, wat tal van toepassingen met zich meebrengt. Zo kunnen leden inloggen op een besloten gedeelte en daar hun eigen gegevens up-to-date houden: automatisch blijft het ledenbestand vers. De koppeling van onderdelen maakt meer automatisering van administratieve taken mogelijk zoals inschrijvingen, formulieren, boekenverkoop, betalingen en online ledenlijst (almanak).