Features

De meest complete mobiele app voor verenigingen VerenigingenApp heeft een breed aanbod van app functionaliteit. Beschikbaar voor Android, Apple iOS en Windows Phone.

• Activiteiten met inschrijven
    Door middel van de kalender zijn de leden altijd op de hoogte van aankomende activiteiten en evenementen. Ook hier geldt dat de kalender wordt gesynchroniseerd met de kalender die op de bestaande website staat. Via de app is het ook mogelijk om leden zich te laten inschrijven voor activiteiten.
  • Ledenlijst met profielen
    De ledenlijst zorgt ervoor dat je altijd beschikt over de contactgegevens (adresgegevens, telefoonnummer en e-mail) van leden. Er kan gemakkelijk gezocht worden op naam door middel van een zoekfunctie. Dit is handig als je bijvoorbeeld iemand hebt leren kennen op een borrel of tijdens een evenement, maar niet om zijn of haar contactgegevens hebt gevraagd en hem of haar wel wilt bereiken.
  • Meerdere app omgevingen
    Leden loggen met hun gebruikersnaam en wachtwoord in. Zij krijgen toegang tot onderdelen die bestemd zijn voor leden. Heeft de vereniging meerdere soorten leden, bijvoorbeeld Alumni, Actieve Leden, Junioren? Voor elke groep kun je een eigen app-omgeving inrichten. Dit betekent dat je met één app alle betrokkenen van de vereniging passend kunt bedienen.
  • Groepen en commissies
    De verbanden binnen een vereniging hebben een eigen app-onderdeel. De commissieinformatie toont een commissiefoto, een beschrijving en de lijst met commissieleden.
  • Foto's en fotoalbums
    De app biedt plaats aan fotoalbums. Leden kunnen in de app de laatste foto's bekijken en deze naar wens opslaan of delen via andere apps. De foto's en albums die op de website staan zullen automatisch in de app beschikbaar zijn. Foto's kunnen worden opgeslagen en gedeeld worden met anderen via (social media) apps op het toestel.
  • Locaties
    Dit onderdeel toont adresgegevens en locatie op een kaart. Het scherm is voorzien van knoppen voor Google Maps, website, telefoneren en email versturen.
  • Tekst, afbeeldingen en video
    Naast de dynamisch ingeladen inhoud, kun je als beheerder zelf bepalen welke inhoud te zien is in de app. Het is mogelijk om naast tekst ook video' en lijstjes te plaatsen. Het menu kan ook worden aangepast. Dit geeft je de controle over de inhoud van de app.
  • App beheer
    Een van de belangrijkste features is dat de app wordt aangesloten op de bestaande software van de klant. Dit houdt in dat de vereniging de app niet apart hoeft te beheren. De app neemt het nieuws van de al bestaande website over, zodra daar een nieuwsbericht wordt geplaatst. Het bijwerken hoeft de bestuurder/beheerder dus geen extra tijd te kosten.
  • Privacy gewaarborgd
    Door een inlogsysteem zal elk lid persoonlijk kunnen inloggen. Dit zorgt ervoor dat de privacy van de leden blijft gewaarborgd. Er is de mogelijkheid dat de app je inloggegevens onthoudt zodat je niet telkens hoeft in te loggen.
  • Gebruiksstatistieken
    In het beheer krijg je inzicht in het aantal apps dat in gebruik is en welke toestellen gebruikt worden door de leden.
  • Ontworpen in huistijl
    De app wordt gegoten in een mooi jasje die past bij de vereniging. Laadschermen, logo en kleuren worden afgestemd op de huisstijl.
  • Verenigingsnieuws
    De app is voorzien van een nieuwsoverzicht. Op deze manier zijn leden nog beter op de hoogte te brengen. De app synchroniseert automatisch met het nieuws van de website. Je hoeft hier dus niets voor te doen!
  • Mijn profiel
    Leden kunnen via de app hun eigen gegevens inzien en aanpassen. Het mogelijk om een foto te maken met het toestel en deze te uploaden als avatar. De beheerder bepaalt welke gegevens een lid kan aanpassen.
  • Stemmen met poll
    Met een poll is het mogelijk gebruikers hun stem te laten uitbrengen. De opzet is multiple choice, waarbij de beheerder een vraag kan invoeren en een aantal vooropgestelde antwoorden kan invoeren. Na het uitbrengen van een stem ziet de gebruiker de voorlopige uitslag.
  • Wall voor het delen van berichten
    Op de wall is het mogelijk voor leden om berichten te plaatsen en te reageren op andermans berichten. De wall zou je kunnen zien als een soort sociaalprikbord waar je berichten kunt plaatsen en waar mensen op elkaar kunnen reageren. Dit zorgt ervoor dat het verenigingsgevoel buiten de vereniging online voortgezet kan worden. Een voorbeeld is dat leden zelf een vraag kunnen plaatsen, waarna iedereen deze kan zien en beantwoorden.
  • Bestanden
    Plaats bestanden in de app zoals PDF, Word- en Excelbestanden. Gebruikers van de app kunnen deze bestanden downloaden en bekijken.
  • Competitie en Planning
    In Planning bekijkt een lid zijn persoonlijke trainingsrooster. Het is mogelijk je eigen plek aan te bieden als je niet kunt trainen. Ook kun je de training van een ander overnemen. In Competitie ziet een lid wanneer er een wedstrijd gespeeld gaat worden en welke uitslagen er zijn behaald.
  • Android, Apple iOS en Windows phone
    De app kan onder een eigen naam in de app store van zowel Apple, Android en binnenkort ook Windows Phone geplaatst worden. Dit is goed voor de herkenbaarheid en de professionele uitstraling van de vereniging.
  • Bepaal zelf de content
    Het is mogelijk om bepaalde onderdelen aan of uit te zetten in de app. Dit is handig als bepaalde functionaliteiten juist wel of niet gebruikt dienen te worden. Dit kan door het menu aan te passen binnen de app.
  • Push notificatie berichten
    Verstuur push notificaties naar leden. Zij missen hierdoor geen enkel nieuwtje of activiteit. Een pushbericht is een bericht die voorrang heeft op andere berichten en net als een sms of Whatsapp bericht op je beginscherm van je mobiel zal verschijnen. Voor het bestuur is dit praktisch als er een plotselinge wijziging is qua trainingstijden op een sportvereniging of als er een activiteit op het laatste moment gewijzigd wordt wat iedereen binnen de vereniging aangaat.